EU oznamuje novou legislativu, která má zabránit greenwashingu s udržitelnými požadavky na obaly

Odhadovaný čas čtení: 2 min
Customer opening packaging labelled as sustainable

Evropský parlament dokončil nový zákon, který zakáže zavádějící environmentální tvrzení na výrobcích a pomůže zlepšit označování pro zákazníky.

Zákon se zaměřuje na ochranu spotřebitelů před zavádějícími praktikami a zajišťuje, že budou moci celkově lépe rozhodovat o nákupu.

Některé problematické marketingové taktiky běžně spojované s greenwashingem budou nyní přidány na rostoucí seznam zakázaných obchodních praktik EU.

Firmy již nebudou moci přidávat udržitelné značení na své obaly bez konkrétních důkazů. Dotčené termíny balení zahrnují:

  • "Šetrné k životnímu prostředí."
  • "Biologicky rozložitelné"
  • „Klimaticky neutrální“

Jakmile budou tato nová pravidla zavedena v členských státech, budou v EU pro marketingové účely povoleny pouze značky udržitelnosti, které jsou založeny na oficiálních certifikačních systémech nebo na základě zavedených veřejnými orgány.

Směrnice rovněž zakáže tvrzení, že výrobek je „klimaticky pozitivní“, „neutrální vůči klimatu“ nebo má „snížený“ dopad na životní prostředí díky systémům kompenzace emisí CO2. Evropský parlament uvedl, že i když jsou takováto hnutí společností vítána, již nebudou přijímána jako důkaz, že produkt je prospěšný pro životní prostředí.

Členské státy mají nyní dva roky na zavedení nové legislativy.

Co je Greenwashing?

Greenwashing označuje typ marketingu, který je navržen tak, aby produkty byly přitažlivější pro ekologicky uvědomělé spotřebitele. Greenwashing není vždy záměrný a může být výsledkem nedostatečného výzkumu nebo špatné komunikace. 

Tato zpráva následuje po obviněních vznesených proti hlavním výrobcům potravin Nestlé a Coca-Cola, že jejich tvrzení o udržitelnosti nejsou přesná.

Náš pohled

Vlády léta plánovaly podniknout kroky proti neprokázaným tvrzením podniků o udržitelnosti.

Nedávné zprávy také ukázaly, že spotřebitelé jsou často zmateni nepodloženými tvrzeními o udržitelnosti na obalech produktů.

Proto je pro podniky klíčové, aby si pro své produkty vybíraly obaly, které jsou certifikovaně udržitelné. To je zvláště důležité, pokud plánujete používat zelené standardy vašich obalů jako součást vaší celkové marketingové strategie.

Spotřebitelé se více než kdy dříve zajímají o výběr produktů, které jsou správnou volbou pro planetu Zemi, ale pouze v případě, že balíček splní tento slib.

Jednou z jasných výhod kovových obalů včetně pocínovaného plechu a hliníku oproti jiným alternativám je to, že je lze recyklovat v neomezeném množství a lze je znovu použít nebo znovu použít. Jako takový je skutečně udržitelnou volbou pro jakoukoli značku.

Zdroje 

EU zakazuje „zavádějící“ environmentální tvrzení, která jsou založena na kompenzaci | Uhlíkové kompenzace | The Guardian


Mohlo by se vám také líbit Zobrazit vše

Cupid’s Selection: Top Packaging for Valentine’s Day

Cupid’s Selection: Top Packaging for Valentine’s Day

Get ready for the upcoming sales season.

Festive packaging deliveries

Spread Festive Joy and Craft Marketing Magic with Holiday Packaging

Uncover the secrets to exceptional Christmas packaging.

Collection of sustainable packaging surrounded by Halloween decor