Naučte se 10 triků, jak zaujmout zákazníky obalem vašeho produktu

Odhadovaný čas čtení: 4 min
Bespoke sweet packaging with a cardboard selection box

Výběr správného designu obalu je vždy klíčovým úkolem při přípravě nového produktu na trh. Proč je to? 

Design, styl, vzhled, tvar, barva a velikost hrají roli při rozhodování, zda si zákazník vybere váš produkt. Lidé si vybírají knihu podle obálky a 7 z 10 zákazníků si vybere produkt na základě prvního dojmu. 

S ohledem na to prozkoumáme 10 faktorů designu obalů, které pomohou vašemu produktu získat jakékoli publikum. 

1. Logo 

Nejprve se zamyslete nad svým logem. Je to pravděpodobně první detail, kterého si zákazník všimne. Proto musíte věnovat čas navrhování loga, které osloví vaši cílovou skupinu a pomůže vašemu produktu vyniknout. Pečlivě si rozmyslete své použití barev a písma, stejně jako snímky, které jsou použity jako základ vašeho loga. Pamatujte, že logo je mnohem pravděpodobnější, že si zapamatujete ve srovnání s názvem společnosti, se kterou zákazník komunikoval poprvé. 

2. Personalizace

Zákazníci mají zájem nakupovat produkty, které jsou pro ně více přizpůsobené a specifické. Existuje mnoho způsobů, jak přidat tuto úroveň přizpůsobení. Můžete například přemýšlet o zařazení osobní poznámky pro své zákazníky a klienty. To může jednoduše vyjádřit poděkování nebo jim to může poskytnout odměnu za výběr vašeho produktu. Díky něčemu takovému váš produkt a váš obal ještě více vyniknou. 

3. Barva 

Krátce jsme zmínili barvu s ohledem na logo zobrazené na vašem obalu. Je však důležité zdůraznit, jak zásadní je správný výběr barev. Některé výzkumy skutečně naznačují, že barva je nejdůležitější vlastností obalového designu a povede k okamžitému rozhodnutí o vašem produktu. Různé barvy mohou změnit vnímání nejen vašeho produktu, ale vaší celkové značky. 

4. Výzkum

Když uvádíte produkt na trh, je důležité pečlivě prozkoumat své publikum a trh. Před uvedením produktu na trh nebo investicí do nového obalu pro stávající produkt, který již prodáváte, doporučujeme podívat se na co nejvíce údajů. Kromě toho byste měli také zkoumat své konkurenty. Jakmile pochopíte, jak se vaše hlavní konkurence chová na trhu, můžete se rozhodnout, zda ji následovat, nebo prozkoumat úplně nový směr. 

5. Jedinečnost 

Pokud váš produkt vypadá a působí jedinečně, je mnohem pravděpodobnější, že ovlivní zákazníky nakupující produkty, které prodáváte. Můžete například přemýšlet o investici do balení na míru. Hlavní výhody zakázkových řešení spočívají v tom, že poskytují prvotřídní pocit a design, který je perfektní, pokud uspokojujete náročné publikum nebo chcete prodávat své produkty za vyšší cenu.

Můžete vytvářet obaly s mnoha podmanivými funkcemi, včetně:

  • Potištěná víčka
  • Reliéfní interiéry
  • Barevné obrázky
  • Jedinečné tvary

6. Zprávy 


Nenechte se chytit do pasti a neudělejte ze svého produktu záhadu. I když to může vést k lákavé a přesvědčivé guerillové marketingové strategii, nebude to vhodné pro většinu produktů. Zákazníci chtějí přesně vědět, co kupují, zejména pokud si od vaší firmy ještě nic neobjednali. Vaše označení a celkový design by proto měly přispět k porozumění, které mají zákazníci o daném produktu.Můžete jej také použít k vytvoření klíčových představ o vaší firmě a vaší celkové značce. 

7. Cíl 

Ujistěte se, že jste vybrali design, který konkrétně odpovídá vaší cílové skupině. Pokud například zkoumáte různé typy udržitelných obalů, je důležité vybrat materiál, který osloví vaše uživatele. Například lepenkové tuby jsou široce považovány za nejpříznivější volbu pro ekologicky uvědomělé spotřebitele. Ostatní zákazníci mohou preferovat obal z pocínovaného plechu, který naznačuje luxus i kvalitní řešení. 

8. Snímky 

Říká se, že obrázek vydá za tisíc slov a ve světě marketingu to platí absolutně. Obrázek učiní váš produkt atraktivnějším a navrhne klíčové myšlenky o vaší značce. Může to také znamenat, že se z vašeho obalu stane něco jako sběratelský předmět. Bezpočet značek použilo snímky k přeměně jednoduchých obalových řešení na nákup, který musíte mít. 

9. Prozkoumejte Trendy 

Trendy balení se v průběhu roku mění. Například v období svátků zákazníci častěji nakupují produkty s balením, které má slavnostní design. Proč tomu tak je? No, jednoduše, slavnostní designy dělají zákazníkům radost a připomínají jim Vánoce. I když stále musíte věnovat čas a výzkum konečnému designu, správné slavnostní balení na míru může snadno zlepšit prodej vaší společnosti. Nejsou to jen Vánoce. Přes léto můžete pro své návrhy používat teplejší barvy, aby odpovídaly ročnímu období. Nebo můžete prozkoumat různé tvary, které se hodí ke klíčovým příležitostem, jako je balení ve tvaru vejce o Velikonocích. 

10. Buď zelený

Konečně, dnes je důležitější než kdy jindy, aby podniky dosahovaly správných standardů udržitelnosti. Jak jste možná uhodli, design obalů produktů zde má vliv. Materiály vybírejte pečlivě, abyste vytvořili co nejlepší dojem. Například hliníkové obaly se staly oblíbenou alternativou k plastům v kosmetickém průmyslu. Na rozdíl od plastu lze hliníkové obaly nesčetněkrát znovu použít a znovu použít. V Evropě jsou obecně preferovanou volbou kompostovatelné obaly. Máme skladem průmyslové kompostovatelné stojaté sáčky, ideální pro širokou škálu produktů včetně prášků, sladkostí, kávy a čaje. 

Doufáme, že vám tato příručka pomůže odhalit skutečnou sílu brilantního designu obalu. Pokud máte zájem dozvědět se více, neváhejte se obrátit na náš prodejní tým. Vždy vám pomohou objevit perfektní obal pro váš produkt.


Mohlo by se vám také líbit Zobrazit vše

Cupid’s Selection: Top Packaging for Valentine’s Day

Cupid’s Selection: Top Packaging for Valentine’s Day

Get ready for the upcoming sales season.

Festive packaging deliveries

Spread Festive Joy and Craft Marketing Magic with Holiday Packaging

Uncover the secrets to exceptional Christmas packaging.

Collection of sustainable packaging surrounded by Halloween decor